SIECI CZUJNIKÓW BEZPRZEWODOWYCH
DO MONITORINGU KONSTRUKCJI
Łatwe w instalacji oraz obsłudze systemy inteligentnych bezprzewodowych czujników do monitorowania stanu technicznego konstrukcji, maszyn, parametrów procesów oraz środowiska.
Otrzymane dane pomiarowe ułatwiają podejmowanie decyzji oraz wspomagają procesy zarządzania ryzykiem poprawiając bezpieczeństwo oraz niezawodność.
Bezprzewodowe urządzenia pomiarowe dedykowane dla technologi Internetu Rzeczy (IoT).
System oparty o bezprzewodowe czujniki wstrząsów, drgań i przechyłu pozwala ciągle monitorować stan przewodów jezdnych oraz torów przez pomiar drgań spowodowanych powstałymi defektami i zużyciem. Uszkodzenia elementów zawieszenia przewodów jezdnych, uchwytów, izolatorów, izolatorów sekcyjnych wykrywane jest w postaci detekcji wstrząsu ślizgacza pantografu podczas kontaktu z uszkodzoną częścią linii zasilającej. Pomiar drgań wózka jezdnego oraz przechyłu umożliwia diagnostykę stanu torów. Powiązanie danych pomiarowych z pozycjonowaniem GPS umożliwia łatwą lokalizację uszkodzonych odcinków. Możliwość przesyłu danych pomiarowych przez router 3G/4G w dowolne miejsce z dostępem do internetu pozwala zdalnie monitorować stan techniczny.
Zastosowanie systemu umożliwia wyeliminowanie kosztownych awarii infrastruktury oraz przestojów poprzez optymalne planowanie remontów / prac utrzymania ruchu na podstawie otrzymanych danych (metodologia predykcyjnego utrzymania ruchu – Predictive Maintenance (PdM)).
System wibrodiagnostyki składa się z trzech głównych elementów: bezprzewodowych czujników BeanDevice®, kontrolera BeanGateway® i oprogramowania BeanScape®.
Oprogramowanie
Kontroler
Bezprzewodowe czujniki
Pomiar przechyłu
Pomiar wstrząsów
Czujnik temperatury na podczerwień
Pomiar drgań
Uszkodzeni pantografu
Dynamika wózka kolejowego
Protokuł MODBUS - możliwość integracji czujników z wewnętrznym systemem sterowania i diagnostyki pojazdu
Zdalny przesył danych
Drgania ślizgacza pantografu wywołane uszkodzeniem przewodów jezdnych mierzone są za pomocą bezprzewodowego czujnik wstrząsów, dane przetwarzane są przez kontroler/bramkę która podłączona jest z komputerem z zainstalowanym oprogramowanie do analizy danych i zarządzania siecią czujników. Powiązanie wstąpienia wstrząsu ślizgacza z lokalizacją GPS pojazdu określa miejsce uszkodzonej linii, oprogramowanie alarmuje użytkownika o wystąpieniu wstrząsu rejestrując pomiar i wysyłając emaila. Monitoring torów realizowany jest wg. tej samej zasady, dodatkowo stosując czujnik przechyłu możliwe jest zlokalizowanie uszkodzeń podtorza (podmycia i rozmycia, utrata stateczności skarp, murów oporowych). Wibrodiagnostyka stanu sieci trakcyjnej jest stosowana przez wielu zagranicznych przewoźników.
Pomiar wstrząsów BeanDevice® AX-3DS
Bramka/kontroler
BeanGateway®
Powiązanie danych z pozycją pojazdu - GPS
DETEKCJA USZKODZENIA
Alarm o wystąpieniu wstrząsu jest wysyłany wraz z pozycją pojazdu.
Oprogramowanie PC - zarządzanie i kontrola
PRODUKTY POWIĄZANE
USŁUGI POWIĄZANE
Oferujemy usługi diagnostyki stanu technicznego przewodów jezdnych, torów i podtorza. Ofertę dedykujemy operatorom infrastruktury jak i właścicielom taboru.
Zainteresowane firmy współpracą prosimy o kontakt.
Pomiar drgań
BeanDevice® AX-3D
Pomiar przechyłu
BeanDevice® Hi-INC
Bezprzewodowe akcelerometry dedykowane do detekcji wstrząsów i pomiaru drgań - wibrodiagnostyka |
|
Działanie sieci czujników zsynchronizowane w czasie |
|
|
Wbudowany rejestrator danych umożliwiający przechowanie nawet do 8 mln punktów pomiarowych |
|
Wodoszczelna obudowa IP67 |
|
Całkowicie autonomiczny system z baterią akumulatorową |
|
Doskonałe połączenie radiowe dzięki specjalnej konstrukcji anten, rozwiązanie opracowane przez BeanAir |
NIP: 9191723486, REGON: 364627292
tel:
+48 514 514 243
email:
adres:
ul. Żurawia 6/12 lok. 766
00-503 Warszawa